Wednesday, April 13, 2011

Welcome to Malaysia, Rosalie ....

salamat datang Rosalie ..

nama dalam sijil kelahiran, Rosalie,
tp kami panggil Rosli jer ...
wlupun ianya kucing betina ...

Jenis : Exotic Short Hair ..
Negara Asal : Russia ..



baru 3 minggu sampai ke malaysia ..
seminggu dalam kuarantin komplek Fama, KLIA.
dan baru 2 minggu di rumah ..

2 gambo bawah dan atas ni diambik diKLIA ketika ziarah masa dalam kuarantin ..



dah berada dirumah ...
tengah malu2 lagi sebab suasana yg berbeza kot ...



agak garang juga kucing ni ..
wlupun masih dalam ketogori kitten, tp badan nya besar juga ..



nak tau dia ni garang atau tidak,
Cage kt bawah ni tempat letak Nash,
klu dia masuk dan Nash tengah rehat2 kt atas,
dia boleh lompat kt atas dan paksa Nash bagi ruang kt dia ..
tp klu dia yg kt atas ..
alamat Nash kt bawah jer la ...
memang dia tk bagi ruang ...



kt gambo, Nash usyah kt rosli ni sbb kacau tempat dia ...

sekarang rosli ni dan jadi musuh utama Xara ..
pantang Xara nampak rosli ni pasti di terkamnya ..

nape puncanya ...

tungguuuuuu ... crita kt entri lps ni ...

sekadar mengenalkan Rosli ...

12 comments:

  1. Tentu mahal si Rosli ni, kan.... Apapun Selamat Datang dan Selamat Berkenalan cik Rosli. Can speak Malay, tak ?

    ReplyDelete
  2. Assalamualaikum aby,

    Berapa harga roli?

    "Tak sedar diri pendatang baru ini" itu mesti kata Nash dan xara kan. Mentang-mentang dia cantik....:)

    ReplyDelete
  3. hai rosalie, welcome to malaysia!

    rosli jgn sombong2 k ;)

    ReplyDelete
  4. I remember a song of a sweet Rosalie....but it was a dog. This Russian Rosalie, nasib baik Angelina tak jumpa kat KLIA! heheheh....Tapi kenapa kuarantin di FAMA? Kan itu tempat sayur dan buah? purrrr....meow!

    ReplyDelete
  5. Assalamualaikum,

    Rosli...betina?
    erm Rosalie.....welcome.

    Bertambahlah rezeki aby sekeluarga.

    ReplyDelete
  6. salam rosma,
    tang bahasa tu ...
    tk tau lah blh ckp melayu atau tk, tp mieowng nya sama dgn kucing2 yg ada ...
    tang kos nya nya ..
    ada laa ...

    ReplyDelete
  7. salam k zakie,
    tang harga tu ..
    KIV la dulu ..
    memang sekarang dia jadi buruan Xara ..
    klu nampak kt luar pasti di terkam ...

    ReplyDelete
  8. salam MM,
    dengar tu apa yg mummy mom cakap,
    jgn jadi sombong yer rosli ...
    nanti kena terkam dgn Xara ...

    ReplyDelete
  9. salam CiS,
    Komplek Fama KLIA dah di jadikan Pusat Kuarantin Negara .. sbb tu pet yg kena kuarantin akan di simpan disana .
    sib baik angelina kt kena kuarantin ..
    tidak di bagi makan2 sayur Fama ...
    ha..ha...

    ReplyDelete
  10. salam AH,
    alhamdullilah klu apa yg diperkatakan AH d makbulkan. bersyukur dgn rezeki yg diberi ..

    seronok juga bagi nama Rosli ..
    sedangkan boleh ambik nama nya Rossa ...
    tp rosli lg sedap ..

    ReplyDelete
  11. roslina pun ok gak bang.. :)

    ReplyDelete
  12. salam mijoe ..
    rosalina .. menarik tuh ..
    mcm nama watak2 kt telenovela ..

    ReplyDelete